Thursday, December 23, 2010

估鳥不到

可能以往曾接觸過蜜蜂,所認知的也令我肯定的說:“在自然界中蜜蜂可是一級的建築師。”
但,今天我不談蜜蜂。我要講的是小鳥。

原來小鳥也不賴。在我爸的工廠,最近吊住了一個鳥巢。



就是這位仁兄。它設計的巢。
它肯定是設定好整件房子的重量。
不然,為何它會夠膽把它的房子給設計吊掛在一條電線上?
很出位ho?沒想到,現在的小鳥都甘出位。真的估你(鳥)不到。


看靠近點。
有個小仁仁兄。住在雜草中。



冬喛夏凉。我愛雜草!
現在,不只是人們在practice 甚麼recycle material,鳥也會啦!



不簡單!這設計的重量還是要承載着一個new born baby。我甘拜下“鳯”。



哇哈哈,不要ka ka cau cau!!





8 comments:

彳秀廷頁 said...

ur camera so geng!! can capture so clear. what camera u use?

潘奥迪 said...

Nikon D80. all photos taken by 眼睛小小。 he loves photography. ho ho.

彳秀廷頁 said...

good skill. the bird like cut and paste one :p

潘奥迪 said...

celest, which one u mentioned? the 1st one? actually was quite hard to capture due to we cant open the window,and directly capture in the room leh..but ho, he told me all these no good wor.."za dao"!

彳秀廷頁 said...

yalo, like cut and paste that's y no good! ma de!then what is consider good?

潘奥迪 said...

haha, nowadays man quite hard to 服侍 one. high demanding till wanna die.. duno which way salah. salah our society can ar?

彳秀廷頁 said...

salah the food la. dunno wat they eat la!!!mayb too much of toxic :p

潘奥迪 said...

ahha..cute celest.